ОБЛИЧЧЯ – ЦЕ ВІЗИТКА ЛЮДИНИ, А ГОЛОС – ЦЕ ДРУГЕ «ОБЛИЧЧЯ»

Цією, на перший погляд, простою фразою (але тільки на перший) можна описати усі корисності від нашої мови і вимови, якими ділилися з Акселератором на тренінгу «Секрети ораторського мистецтва. Як стати майстром публічних виступів».

 

Термін «ораторське мистецтво» має античне походження, а його українським синонімом є гарне слово «красномовство». Загалом, ораторське мистецтво – це висока майстерність публічного виступу, майстерне володіння живим словом. Якщо нею оволодіти, то, промовляючи зі сцени, можна отримувати бажаний вплив на аудиторію. Оскільки активісти та громадські організації обмежені в пропозиції відчутних вигід своїй публіці, то такій майстерності краще вчитися і намагатися використовувати у своїй діяльності. І тут мова не про маніпуляції аудиторією. У жодному разі! Мова про те, як «достукатися» до потенційних партнерів і однодумців, а може й опонентів, та правильно пояснити власну позицію, ідею, переваги…

Ну і як же не зганьбитися перед своїми слухачами? Виявляється, що недостатньо просто відповідати очікуванням. Аудиторію треба завоювати, утримувати, дивувати!!! Взагалі, для формування позитивного іміджу спікера необхідні дві складові:


– позитивний візуальний імідж (не є предметом нашого дослідження);


– позитивний мовний (вербальний) імідж (саме то).


На тренінгу розбиралися з тим, як оратор(ці)у-початківцю досягти вдалого мовного іміджу. А все не так і легко, працювати треба багато:


– структуру і план виступу розроби, а може ще й презентацію;


– гарно розпочни (розумна і щира самопрезентація);


– задай атмосферу (відчуй свою аудиторію, розкажи їй дивовижний факт, пожартуй, заінтригуй…);


– попрацюй з емоціями хвилювання (можна поприсідати чи зробити інші активності);


– налаштуй правильну і зручну позу, дихання (дихальні техніки), дикцію (мовні техніки, багато тренувань вдома), голос (тон, сила, стійкість, гігієна голосу);


– розберися з «мовою» власного тіла (не наслідуй чужих жестів і поз – це неприродно і заважає в промові);  


– продумай вау-ефекти для виступу (навіть з чогось негативного і ніби неприйнятного можна зробити власну іміджеву штуку).


– імпровізуй та тримай увагу аудиторії (але, насправді, найкраща імпровізація під час виступу, це завчасно і добре підготовлена);


– закінчуй на позитиві (резюмуй сказане, поясни, як користуватися отриманою інформацією, спонукай до конкретних дій, зроби комплімент аудиторії…).

А ще не затягуй спіч – краще закінчити виступ на хвилину раніше, аніж пізніше. І залишився ще один дуже важливий момент – відповіді на питання слухачів – обов’язково лаконічні і наповнені. А це доволі серйозне випробування. 

 

Так, і не забувай про воду, негазовану, кімнатної температури!


 P.S. Ось такі вони, «мовні» справи...



*Проєкт реалізується за підтримки Європейського фонду за демократію (EED)

Хмаринка ##

ГЕШТАЛЬТ ЗАКРИТО. ПОДАРУНОК ЗРОБЛЕНО )

ГЕШТАЛЬТ ЗАКРИТО. ПОДАРУНОК ЗРОБЛЕНО )

Оставить отзыв
Читати далі...
МИ ЗНАЙШЛИ ЧУДОВЕ РІШЕННЯ!

МИ ЗНАЙШЛИ ЧУДОВЕ РІШЕННЯ!

Оставить отзыв
Читати далі...
РОЗКРИВАЄМО «СЕКРЕТ»):

РОЗКРИВАЄМО «СЕКРЕТ»):

Оставить отзыв
Читати далі...
НАПІВІНТЕРАКТИВНА РЕЗИДЕНЦІЯ – ЦЕ ЯК?

НАПІВІНТЕРАКТИВНА РЕЗИДЕНЦІЯ – ЦЕ ЯК?

Оставить отзыв
Читати далі...
ЖИЛА-БУЛА ПУБЛІКА СУВОРІВСЬКА

ЖИЛА-БУЛА ПУБЛІКА СУВОРІВСЬКА

Оставить отзыв
Читати далі...
ДІАЛОГИ ПРО ГРОМАДСЬКИЙ БЮДЖЕТ-2020

ДІАЛОГИ ПРО ГРОМАДСЬКИЙ БЮДЖЕТ-2020

Оставить отзыв
Читати далі...
АРХІТЕКТУРНИЙ ПАЗЛ СУВОРІВСЬКОЇ

АРХІТЕКТУРНИЙ ПАЗЛ СУВОРІВСЬКОЇ

Оставить отзыв
Читати далі...
ПЕРШИЙ У ХЕРСОНІ АУКЦІОН ПРОЄКТІВ ВІДБУВСЯ

ПЕРШИЙ У ХЕРСОНІ АУКЦІОН ПРОЄКТІВ ВІДБУВСЯ

Оставить отзыв
Читати далі...
ЗУПИНКА_СУВОРІВСЬКА В АКТИВНІЙ ФАЗІ!

ЗУПИНКА_СУВОРІВСЬКА В АКТИВНІЙ ФАЗІ!

Оставить отзыв
Читати далі...
ЗА 5 ДНІВ ПО 5 «ТОМУ ЩО»

ЗА 5 ДНІВ ПО 5 «ТОМУ ЩО»

Оставить отзыв
Читати далі...